MINA LÄPPRODUKTER

2016-06-30 » 16:58:00
 
Alltså, jag har aldrig riktigt varit ett fan av läppstift/läppglans/något överhuvudtaget på läpparna. Det enda jag faktiskt använt är bara läppbalsam, eftersom jag har så torra läppar. Har dock börjat få upp ögonen för läppstift, särskilt matta! 
 
Har börjat samla på mig lite nu, men det är inte mycket som ni ser haha. Grejen är ju att läppstiften inte riktigt sitter som de ska på mina läppar, vilket suger. Därför införskaffade jag mig en läpp primer från Mac som tydligen ska vara bra för sådant, har dock inte riktigt testat den än, gjorde det bara lite snabbt i någon timme och då satt läppstiften bra. Finns att köpa på bland annat Kicks eller butiker som säljer Mac kan jag tänka mig.
 
 
De här matta läppstiften från Nyx var de första jag tänkte på när jag skulle testa matt på läpparna. De är i färgerna Spirit och Strawberry Daiquiri. Spirit är i en fin nude nyans men är en aningen för ljus för mig just nu, den kommer bli sjukt snygg till en solbränna! Strawberry Daiquiri är som det låter i en jordgubbsröd nyans och jag är väldigt förvånad att jag äger ett rött läppstift! Tycker den är perfekt för mig som inte gillar för starka färger.
 
 
Har även dessa från Isadora som jag gillar. Den matta är i färgen Café Creme som är i en lite brunare nude nyans och är sjukt snygg, hittade den pga att min syster hade den förra sommaren som jag snodde i smyg (haha...). Den andra skulle jag inte säga är glansig men den är inte matt heller, vet inte vad de kallar typen som är mittimellan? Typ satin? Rätta mig om jag har fel haha. (Det syns dock inte riktigt på bilden nedan) Den heter Pink Pashima och jag älskar den. Helt klart min favorit. Den var inte så rosa som jag trodde och det tycker jag om. Helt klart värt att testa om du vill ha en liknande färg (priserna på dem är också ett plus)
 
*Adlink
Café Creme - Pink Pashima - Spirit* - Strawberry Daiquiri*
 
Gjorde en snabb swatch på de så en kan få en liten uppfattning om hur det ser ut. Tycker det är lite jobbigt att beställa över internet då man inte ser hur färgerna faktiskt är. Jag googlar seriöst i flera dagar efter swatches haha är så himla petig...
 
Vilka är era favorit läppstift/läpprodukter? Snälla tipsa mig!!

Responses:

Leave a reply: