THE MAKEUP TAG

2015-12-18 » 12:43:00

Läppstift, läppglans, flytande läppstift eller läppenna?

Jag använder ingenting av de faktiskt, har aldrig riktigt varit förtjust i det även fast det är så himla snyggt! Använder bara läppbalsam. Favoriten är EOS i vanilj/mint!

Gillar du att ha lösögonfransar på dig? 

Faktiskt inte. Det kan vara hur snyggt som helst men jag är inte så bra på att pilla med det. Jag tycker också att det är lite obehagligt att ha det.

Hur brukar du sminka dig till vardag? 

Använder CC-creme istället för fondation då min hy är ganska torr av sig. Concealer, puder, ögonbrynsfärg och mascara använder jag nog alltid. Ibland kan jag skippa mascaran så ögonen får vila lite.

Kan du gå osminkad? 

Beror på. Har oftast smink på mig, bara lite mindre än vanligt ifall det inte är något speciellt. Men ska jag till typ affären så brukar jag strunta i det.

Favorit mascara? 

Min favorit var L'oreals Miss Manga. Men eftersom jag byter ut all mitt smink till cruelty-free märken så använder jag inte den längre! Så just nu är jag på jakt efter en ny favorit, alla förslag är välkommna!

Favorit ögonskuggsfärger? 

Tycker om de som går i nude/brun hållet. Är inte så mycket för starka färger när det gäller makeup överhuvudtaget.

Hur många gånger tvättar du ditt ansikte dagligen? 

Jag borde verkligen tvätta det morgon och kväll men gör det bara innan jag lägger mig till sängs. Har inte fått in rutinen med att tvätta ansiktet på morgon... Dock så brukar jag duscha på morgnarna. 

Använder du mineralsmink? 

Nej inte längre! Hade dock en mineralfondation när jag var yngre.

Sminkmärke som du inte rekommenderar? 

Alla de som testar på djur!!!

När började du sminka dig? 

Började täcka över mina finnar när jag gick i sjätte klass. Sen började jag nog sminka mig helt när jag började åttonde klass.

Vilken foundation använder du? 

CC-cream från Lumene. Helt underbar! Har ingen riktig fondation längre.

*Bilder från WHI & Tumblr


Responses:

Leave a reply: