BEAUTY PRODUCTS: MY FAVORITES

2015-09-04 » 12:00:00
Här är ett urval av mina skönhetsfavoriter! Något som jag använder varje dag/väldigt ofta. Förut var jag inte alls med på det här med olika krämer och så vidare. Min hy var helt förskräcklig, hade sjukt mycket acne och märken i ansiktet och några övriga delar av kroppen. Såg ut som ett vrak. Nu har jag äntligen kommit in i rutinerna med dessa och jag är hur nöjd som helst med dem! 
 
Torrschampo från Batiste. Verkligen en lifesaver! Jag har ett sådant tunnt och livlöst hår så det ser flottigt ut ganska fort efter tvättar, så denna använder jag väldigt mycket. 
Make-up Brush Cleanser från Clinique. Har faktiskt inte testat denna än, införskaffade mig den igår. Man ska spraya på sina sminkborstar och liksom gnugga för att sminket ska förlösas, sedan skölja av dem lite lätt och låta torka. Riktigt viktigt för att behålla en fin hy. 
Parfym från Dolce & Gabbana. F-a-v-o-r-i-t. Finns ingen annan parfym jag vill ha. Det här är den enda parfymen för mig. 
Ansiktskräm för torr hud, från L300. Jag har super(!) känslig hy. Så fort jag går ut ur duschen blir mitt ansikte helt torrt och rött. Denna har räddat mitt liv (ansikte). Ingen kräm har funkat bättre än vad den här gör! Största plusset är att den är riktigt mäktig så det behövs inte mycket alls för den att kunna återfukta ansiktet.
Eye Revive Beauty Flash, från CLARINS. Den här ögonkrämen köpte jag också igår och har bara hunnit använda den två gånger, men jag kan nog redan säga nu att den är sjukt bra. Den ska återfukta och minska svullnaden under ögonen. 
Läppbalsam med smak av apelsin, från EOS. Det här är nog min största favorit av allt jag äger. Den bästa jag någonsin provat (och jag har provat många kan jag lova). Även om den är lite dyrare än vad dem flesta andra är så är det SÅ värt det. Har en även med smaken vanilj/mint. 
Läppskrub med smak av mintkyssar, från Lush. Det här är en nybliven favorit. Jag får ofta "skinnflisor" på läpparna och ibland ser det inte så fräscht ut. Så jag har börjat med att använda denna som rutin. Jag älskar verkligen hur det pirrar till i läpparna efter! 
Body Butter Virgin Mojito, från The Body Shop. Behöver jag ens säga något om detta body butter förutom att det är helt underbart? Och doften är så fräsch och god att jag nästan vill käka upp mina ben efter att ha smörjt dem... Mojito är min favoritdrink och jag blev så himla glad att de lanserade denna doften i våras!

Responses:

Leave a reply: