SPRING FAVORITES

2016-04-16 » 15:53:22
Som rubriken lyder, här är mina vårfavoriter i skönhetsväg! Till vår och sommar tycker jag om lite lättare sminkningar och parfymer och allt ska helst gå i jordnära färger, speciellt i nude/beige hållet. Vissa av dessa produkter använder jag dock året om, men är mer förstjust i dessa under de soliga årstiderna.
 
Giorgio Armani Sí - Den här parfymen är verkligen jag. Har så himla svårt att hitta parfymer jag tycker om och denna införskaffades för ett par månader sedan och jag är helt kär! För er som gillar lite sensuella och förföriska parfymer så är denna perfekt för er. Jag använder den nu på våren, men har en till "sommarparfym" som jag också kommer använda. Ni kan bland annat köpa den här*.
 
Clarins Wonder Perfect Mascara - En av mina favorit mascaror. Det finns mycket jag gillar med den här, men det största plusset är att den faktiskt ser bra ut på mina ögonfransar. Jag har haft svårt att hitta mascaror som passar mig så mina ögonfransar lätt lossnar och skapar "luckor" mellan varandra, ja alltså, de är väldigt ojämna. Inte nog med det så klumpar mina fransar ihop sig så himla lätt, även när jag inte har smink. Så irriterande... Jag rekommenderar den här och ni kan bl a köpa den här.
 
OPI Tiramisu for Two - Kan nog säga att detta är den perfekta nudenagellacket! Jag använder inte nagellack så mycket men när jag gör det är det nästan alltid från OPI och i någon jordnära färg. Denna är helt klart favoriten och passar hur bra som helst på våren! Den var ganska svår att hitta online men jag köpte det på Åhléns för ett tag sedan så jag rekommenderar att kika där i alla fall!
 
The Balm Manizer Trio - Den här paletten är väldigt populär och jag ser många använda denna och jag fattar helt klart varför. Jag älskar den verkligen! Köpte den i vintras men den har inte blivit använd så mycket som ni ser. Det är bara för att de är så otroligt skimriga på mig och det passade inte riktigt under den mörka vintern. Har verkligen längtat till våren och sommaren så jag kan använda dessa nu och skapa det ultimata glowet! Den finns lite överallt på internet men jag köpte den här*.
 
Sen på bilderna finns också en "setting brush" från Real Techniques som jag använder mycket till highlightning och den är superbra. Jag försöker bara använda Real Techniques borstar och redskap då de faktiskt är de bästa jag testat och de är dessutom cruelty-free!
 
*Inlägget innehåller Affiliate-länkar

Responses:
Sarah
on

Kul o få se dina favoriter :)

josephine Asplund
on

Hoppas du får en fin kväll & lycka till med bloggen!
Kram<3

ISA
on

den där parfymen har jag, tröttnar aldrig <3


Leave a reply: