THE FALL FAVORITES TAG

2015-10-06 » 18:21:00
Favorite Candle(s) Campfire Marshmallow från Woodwick. Tycker den luktar underbart varmt under hösttiderna.

Favorite Lip Color Till hösten tycker jag om lite mörkare färger på make-upen. Något i stil med lite mörkare nudenyanser, mörkrött eller mörkare lila om man vågar.

Favorite Drink Är det nu jag ska säga te eller kaffe? Haha. Är inte så förtjust i varma drycker överhuvudtaget. Men varmchoklad med grädde och marshmallows kan man ju inte säga nej till nu när det blir lite kallare.

Favorite Blush Rouge är något jag faktiskt inte använder då mina kinder brukar oftast fixa färg av sig själva. Men något lite mörkare skulle vara snyggt. Dock inte för mörkt, det ska fortfarande blenda in i huden.

Favorite Clothing Item Polotröjor! En anledning till att jag gillar hösten är att få använda det plagget. Även stora stickade tröjor.

Favorite Fall Activity Att vara ute i skogen. Inte för att plocka bär eller svamp eller något liknande, utan för att bara vara. Helt underbart att andas in den friska höstluften efter regnet. Är det riktigt dåligt väder så älskar jag att ligga inne med mysiga filtar, tända ljus och läsa en bok. 

Favorite Makeup Look Till vardags; rosiga kinder, lite färg på läpparna, lite buskigare bryn och enkel ögonmake.

Favorite Tv-show Åh jag älskar att mysa till en tv-serie på hösten! Något som får mig på höstigt humör är Supernatural och The Vampire Diaries. Älskar den förstnämnda! Även Game of Thrones (fast den kan man se närsom för den är så himla bra)

Favorite Movie Har inte riktigt tänkt på det, men jag brukar gilla att se Harry Potter (som jag verkligen älskar) under hösttiderna. De är lite mörkare i bilden gentemot andra filmer, och det sätter sig på höstkänslan ganska mycket! Om ni har tips på höstfilmer så skriv till mig!

Favorite Music Älskar att lyssna på The Weeknds första låtar under hösten. Så. Himla. Bra. Brukar ha hans låtar på repeat även när jag är i badet eller likande. Är ett ganska stort fan av honom och har lyssnat på han sen hans första låtar kom ut, men tycker inte att hans nya låtar håller måttet riktigt... Så synd. Men jag tycker att ni alla ska lyssna på hans första tre gratis album han släppte för ett par år sedan. De finns på Spotify och är under albumtiteln Trilogy. (Har många favoriter men de jag lyssnar mest på är Loft Music, Montreal, Echoes of Silence, D.D (en cover) och Initiation)

Favorite Food Min mamma brukade göra en god gryta med älgkött som vi brukade få av min morfar. Den är väldigt höstig! Och tacos.

Favorite Halloween Costume Jag har firat Halloween en gång på de senaste åren faktiskt. Då var jag Alvin i Alvin och gänget tillsammans med två andra kompisar (haha). Är riktigt dålig på det här med kostymer och har ingen riktig favorit. Så jag säger nog pass på den.

*Bilder från: WHI & Pinterest


Responses:
Sofie
on

Åh, stickade tröjor är ju det bästa plagget på hösten! :)

Hanna Sahlqvist
on

Åh älskar sån här, så härligt :)
Kram Hanna!

corneliaeriksson.blogg.se
on

Så himla härliga bilder och älskar alla dessa höstlistor! MYS.


Leave a reply: