SMINKTIPS: EJ DJURTESTADE PRODUKTER

2015-05-20 » 18:19:06
 
Against animal testing. Den meningen letar jag efter när jag är ute efter nytt smink och skincare produkter. Tycker vi borde lyfta detta med sminkmärken som ej testar på djur och värnar om miljön mer. Här har jag listat några välkända märken med hyfsade priser som faktiskt är ej testade på djur, miljövänliga eller oparfymerade och allergivänliga. Visste ni att Make Up Store är det mesta av vad jag rabblade upp? Det hade jag i alla fall ingen aning om! Obs, priserna kan variera bland butiker.
 
Vill ni läsa mer om vad dessa märken står för? Klicka in här för Lumene, Make Up Store, IsaDora och The Body Shop och läs! Finns även en (enorm) lista här på vilka märken som ej testar på djur, in och kika!

Responses:
Anonym
on

The body shop ägs av loreal som testar på djur, så genom att handla på the bidy ship betalar du i sin tur för loreals djurtesting :)

Svar: Jag vet att det ägs av l'oreal men det betyder inte att du stödjer djurtestning för det. Har du någon källa på det? Isåfall vill jag läsa om det :)
lisa kinn


Leave a reply: